آدرس: تهران، بالاتر از میدان آزادی، میدان رحمانی، ورودی شهرک آپادانا، کارواش آپادانا، تعمیرگاه رنو وان
تلفن تماس: تلفن تماس فوری: ۰۹۳۹۳۹۸۲۰۰ تلفن تماس فوری: ۰۹۱۲۰۹۶۸۱۷۳
وبسایت: https://reno-tehran.ir/
اگر صاحب یک خودرو با گیربکس اتوماتیک هستید، یکی از مهمترین اقداماتی که برای حفظ عملکرد صحیح و افزایش عمر مفید خودرو باید انجام دهید، سرویس دورهای منظم است. سرویس دورهای خودرو فقط به تعویض روغن و فیلتر محدود نمیشود؛ بلکه مجموعهای از بررسیها و اقدامات تخصصی است که تضمین میکند خودرو شما همیشه در بهترین شرایط فنی قرار دارد.
در تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک غرب تهران، سرویس دورهای خودرو با رعایت دقیقترین استانداردهای فنی و با استفاده از تجهیزات پیشرفته انجام میشود. ما با تمرکز ویژه بر عملکرد گیربکس، روغن گیربکس اتوماتیک، و سیستمهای مرتبط، خودروی شما را بهطور کامل بررسی کرده و مشکلات احتمالی را پیش از آنکه به خرابیهای جدی تبدیل شوند، شناسایی میکنیم.
سرویس دورهای آن، ضامن رانندگی ایمن، روان و بدون دردسر است. در این مقاله از رنو تهران به بررسی اهمیت سرویس دورهای گیربکس اتومات و نکاتی کلیدی در زمینه تعمیر گیربکس اتوماتیک میپردازیم.
انجام کلیه خدمات زیر تحت کنترل متخصصان با تجربه رنو تهران انجام خواهد شد در تعمیر گاه رنو غرب تهران مشاوره و عیب یابی به شکل رایگان انجام خواهد شد.
بررسی و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک با دستگاه تماماتوماتیک
بررسی سطح و کیفیت روغن موتور، ترمز و هیدرولیک فرمان
چکاپ تخصصی گیربکس اتوماتیک (خطاگیری، عملکرد تعویض دندهها، لرزش و صداها)
بررسی سیستم خنککننده موتور و گیربکس
تنظیمات نرمافزاری مرتبط با گیربکس (در صورت نیاز)
بازدید فنی سیستم ترمز، جلوبندی، و باتری
تعویض روغن موتور و فیلتر روغن
هر ۵,۰۰۰ تا ۱۰,۰۰۰ کیلومتر (بسته به نوع روغن و شرایط رانندگی)
تعویض فیلتر هوا
هر ۱۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ کیلومتر برای جلوگیری از ورود گرد و غبار به موتور
تعویض فیلتر سوخت
هر ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ کیلومتر برای جلوگیری از آسیب به سیستم سوخترسانی
تعویض شمعها
هر ۲۰,۰۰۰ تا ۳۰,۰۰۰ کیلومتر برای احتراق صحیح سوخت
بررسی و تعویض تسمه تایم
هر ۶۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ کیلومتر (بسیار حیاتی برای سلامت موتور)
بررسی و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
هر ۴۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ کیلومتر جهت روانکاری و عملکرد صحیح گیربکس
بررسی و تعویض مایع خنککننده (ضد یخ)
هر ۲ سال یا ۴۰,۰۰۰ کیلومتر جهت جلوگیری از جوش آوردن یا یخزدگی موتور
بررسی سیستم ترمز و تعویض روغن ترمز
بررسی هر ۱۰,۰۰۰ کیلومتر و تعویض روغن هر ۲ سال
بررسی سیستم تعلیق و جلوبندی
هر ۲۰,۰۰۰ کیلومتر یا در صورت مشاهده صدا یا ناپایداری خودرو
تعویض فیلتر کابین (فیلتر تهویه مطبوع)
هر ۱۵,۰۰۰ تا ۲۰,۰۰۰ کیلومتر برای هوای تمیز داخل خودرو
بررسی و تعویض روغن هیدرولیک فرمان
هر ۲ تا ۳ سال یا هر ۴۰,۰۰۰ تا ۵۰,۰۰۰ کیلومتر
بررسی و تعویض روغن دیفرانسیل
هر ۵۰,۰۰۰ تا ۶۰,۰۰۰ کیلومتر در صورت وجود دیفرانسیل جداگانه
بررسی و تکمیل مایع شیشهشور
بهصورت دورهای و در فصول سرد و بارانی اهمیت بیشتری دارد
گیربکس اتوماتیک بهطور مستقیم بر روی عملکرد و راندمانی که از خودرو انتظار داریم تاثیر میگذارد. سرویسهای دورهای گیربکس، از جمله تعویض روغن و فیلتر، بهطور قابل توجهی بر افزایش عمر مفید گیربکس و کاهش هزینههای تعمیرات اثرگذار است.
بررسی و تعویض روغن گیربکس اتوماتیک
با استفاده از دستگاه تعویض تماماتوماتیک (Flush Machine)
بررسی رنگ، بوی سوختگی و سطح روغن
تعویض فیلتر روغن گیربکس (در صورت وجود)
بسته به نوع گیربکس (داخلی یا خارجی بودن فیلتر)
بررسی کارکرد مبدل گشتاور (Torque Converter)
برای جلوگیری از لرزش، تاخیر در تعویض دنده و کاهش راندمان
بررسی و شستوشوی رادیاتور روغن گیربکس (اوایلر)
برای اطمینان از عملکرد صحیح سیستم خنککننده گیربکس
چکاپ و تنظیم عملکرد سلونوئیدها و سوپاپهای الکترونیکی گیربکس
با دستگاه دیاگ تخصصی گیربکس
بررسی و آپدیت نرمافزار گیربکس (در صورت نیاز)
مخصوص خودروهای دارای ECU گیربکس (مانند AL4، ZF، CVT و…)
بررسی نشتیهای روغن از گیربکس، دور گیربکس و کارتل
نشتی کوچک میتواند به آسیب بزرگ منجر شود
خطاگیری کامل گیربکس با دستگاه دیاگ تخصصی
بررسی ارورهای ذخیرهشده در ECU گیربکس
تست رانندگی تخصصی پس از سرویس
بررسی زمان تعویض دندهها، تاخیر، ضربه یا لرزش احتمالی
بازرسی دقیق دستهموتور و دستهگیربکس
چون خرابی آنها باعث ایجاد لرزش و کوبش در گیربکس میشود
سرویس دورهای گیربکس به عواملی چون نوع خودرو، شرایط رانندگی و توصیههای کارخانه سازنده بستگی دارد. برای گیربکسهای اتوماتیک، معمولاً پیشنهاد میشود که هر 40 تا 60 هزار کیلومتر یکبار سرویس شوند. همچنین، اگر علائمی مانند تقه زدن هنگام تعویض دنده، صدای غیرعادی یا نشتی روغن مشاهده کردید، بهتر است هرچه سریعتر به بهترین تعمیرگاه ماشین در غرب تهران مراجعه کنید.
سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک یکی از موارد حیاتی در نگهداری خودرو است که برای عملکرد بهینه و افزایش عمر مفید گیربکس ضروری است. این سرویس شامل مجموعهای از مراحل مختلف میشود که به شرح زیر است:
همچنین توصیه میشود برای انجام این سرویسها به تعمیرگاههای معتبر و با تجربه مراجعه کنید که تخصص کافی در سرویس گیربکسهای اتوماتیک دارند.
صدای گیربکس اتومات غیرعادی: اگر صدای تق تق یا خرخر از گیربکس شنیده میشود، ممکن است نشاندهنده کاهش کیفیت روغن گیربکس باشد.
تقه زدن هنگام تعویض دندهها: اگر هنگام تعویض دندهها احساس تقه یا ضربه داشته باشید، این ممکن است به دلیل کمبود یا کثیفی روغن گیربکس باشد.
تغییرات در عملکرد گیربکس: اگر گیربکس به طور غیرطبیعی به دندهها واکنش نشان دهد (مثل تعویض دندههای دیرهنگام یا سخت)، این ممکن است به دلیل کیفیت پایین روغن باشد.
روغن ریزی گیربکس اتومات: در صورتی که روغن گیربکس نشت کند، باید فوراً بررسی و تعویض گردد.
روشن شدن چراغ چک گیربکس: بسیاری از خودروها دارای سیستمهای هشدار دهنده هستند که در صورت نیاز به تعویض روغن گیربکس یا خرابیهای دیگر روشن میشود.
روغن گیربکس یکی از مهمترین مایعات در خودرو است که وظیفه روانسازی و خنککاری قطعات داخلی گیربکس را بر عهده دارد. اما این روغنها در گیربکسهای معمولی و اتوماتیک تفاوتهای اساسی دارند که بر عملکرد و طول عمر گیربکس تاثیر میگذارد.
تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک رنو تهران با تخصص در ارائه خدمات سرویس دورهای گیربکس برای خودروهای تالیسمان، کپچر، داستر، مگان، استپوی، ساندرو، سیمبل و سایر مدلهای رنو، آماده خدمترسانی به شماست. همچنین سرویس گیربکس خودروهای برندهای دیگر مانند جک، چری، لیفان و پژو 206 نیز توسط تیم متخصص ما با استفاده از تجهیزات پیشرفته و قطعات اصلی انجام میشود.
با سرویس دورهای منظم، عملکرد بهینه خودرو و عمر طولانیتر گیربکس خود را تضمین کنید. برای اطلاعات بیشتر و رزرو وقت، با ما تماس بگیرید.
تعویض روغن گیربکس دستی
معمولاً هر ۶۰,۰۰۰ تا ۸۰,۰۰۰ کیلومتر یا طبق توصیه سازنده
بررسی وضعیت صفحه کلاچ و دیسک و فشار آن
برای اطمینان از عملکرد صحیح کلاچ، خصوصاً در خودروهای پرکارکرد
تنظیم کابل یا سیم کلاچ (در صورت مکانیکی بودن)
در صورت وجود تاخیر در درگیری یا خلاصی زیاد پدال
بررسی نشتی روغن از پوسته گیربکس یا دور شفتها
معمولاً از دور شفت خروجی یا محل اتصال به پلوس
بررسی وضعیت دستهدنده و اتصالات آن (Linkage)
سفت بودن یا خلاصی زیاد دستهدنده باید بررسی شود
تست عملکرد یاتاقانها و بلبرینگهای داخلی گیربکس
در صورت شنیده شدن صداهای غیرعادی هنگام حرکت یا خلاص بودن
بررسی دستهموتور و دستهگیربکس
برای جلوگیری از لرزش یا ضربه هنگام تعویض دنده
تست رانندگی جهت بررسی صحت تعویض دندهها و صداهای غیرعادی
احساس سختی در تعویض دنده یا صدای زوزه، نیازمند بررسی دقیق است
بررسی و در صورت نیاز تعویض گردگیر پلوس و واشرها
جلوگیری از نفوذ گرد و خاک و نشتی روغن
بازرسی جعبه دنده از لحاظ سفت شدن یا خلاصی بیش از حد
ممکن است نشانهی فرسودگی یا خرابی قطعات داخلی باشد
سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک یک سرمایهگذاری برای حفظ سلامت و بهبود عملکرد خودروی شما است. با انجام این سرویس به موقع، از هزینههای تعمیرات سنگین و خرابیهای ناگهانی جلوگیری خواهید کرد و تجربه رانندگی بهتری خواهید داشت. برای دریافت خدمات تخصصی سرویس دورهای گیربکس اتوماتیک، با تعمیرگاه متخصص خود تماس بگیرید و از خدمات با کیفیت بهرهمند شوید.
آدرس: تهران، بالاتر از میدان آزادی، میدان رحمانی، ورودی شهرک آپادانا، کارواش آپادانا، تعمیرگاه رنو وان
تماس: ۰۹۳۹۳۹۸۲۰۰ ۰۹۱۲۰۹۶۸۱۷۳