جلوبندی ساندرو مشکل داره؟ این علائم رو جدی بگیر!

تصور کنید در حال رانندگی با رنو ساندرو خود در جاده هستید، ناگهان با شنیدن صداهای غیرعادی از قسمت جلوی خودرو، لرزش فرمان یا کشیده شدن آن به یک سمت، آرامش رانندگی‌تان مختل می‌شود. این علائم هشداردهنده، نشان از وجود مشکل در جلوبندی ساندرو شماست. جلوبندی و سیستم تعلیق، به عنوان دو بخش حیاتی در خودرو، نقش مهمی در ایمنی، پایداری و راحتی سرنشینان ایفا می‌کنند. هرگونه نقص در این سیستم‌ها می‌تواند تجربه ناخوشایندی را برای شما رقم بزند و حتی خطرات جدی را به همراه داشته باشد. در این مقاله، به بررسی علائم خرابی، قطعات اصلی و نحوه تعمیر جلوبندی ساندرو و سیستم تعلیق رنو ساندرو می‌پردازیم و شما را با خدمات تخصصی تعمیرگاه رنو تهران اشنا خواهیم کرد.

تعمیرات جلوبندی خودرو و سیستم تعلیق رنو ساندرو و انواع خودرو های رنو در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کیفیت مناسب

اهمیت جلوبندی و سیستم تعلیق در رنو ساندرو

به بخش جلویی و تحتانی خودرو ، جلوبندی گفته می شود که نقش اصلی آن تعلیق خودرو، کاهش لرزش خودرو حین رانندگی بر روی سطوح ناهموار و منتقل کردن حداقلی این تکان ها به اتاق اتومبیل را عهده دار است . بخش اصلی جلوبندی خودرو را کمک فنر ها تشکیل می دهند ، در اصل نقش جلوگیری از ضربه را بر عهده دارند و به کم شدن فرسودگی و اشکالات مربوط به جعبه فرمان، دیفرانسیل، گیربکس، سیبک های فرمان خودرو و . . . کمک می نمایند.  کیفیت تعلیق خودرو یا هندل کردن خودرو  به سیستم جلوبندی خودرو مربوط می شود و به هر میزان سیستم جلوبندی بهتر باشد جذابیت رانندگی نیز بیشتر خواهد بود.

قطعات مربوط جلوبندی :

برخی قطعات مربوط به جلوبندی عبارتند از :

  • فنر و کمک فنرهای جلو
  •  اکسل
  •  سیستم تعلیق جلو
  • میل موجگیر
  •  سیستم چرخ ها
  • بلبرینگ و توپی چرخ ها
  •  طبق و . . .

 

علائم خرابی جلوبندی ساندرو چیست؟

  •  لرزش فرمان خودرو به دلیل بالانس نبودن چرخ ها و خرابی بلبرینگ
  •  انحراف خودرو به یک سمت به دلیل اشکال در اتصالات فرمان و تنظیم نبودن زوایای چرخ
  •  گیج زدن خودرو به دلیل شل بودن میله تعادل
  •  وجود سرو صدای نامتعارف هنگام عبور از موانع و یا سوت زدن چرخ ها و . . .
  • سواری خشک و سفت
  •  روغنی بودن قطعات سیستم جلوبندی
  • اختلالات فرمان خودرو
  •  خرابی سیستم تعلیق
  • آج ‌های ناهمگون بر روی تایرها و . . .

علائم خرابی سیستم تعلیق ساندرو چیست؟

  • نوسان بیش از حد خودرو در دست‌اندازها
  • کاهش ارتفاع خودرو
  • نشت روغن از کمک فنرها
  • سروصدای کمک فنرها

6 دلیل خرابی جلوبندی ساندرو :

خرابی و نقص در جلوبندی ساندرو می تواند دلایل متعددی داشته باشد ولی در اینجه به مهم ترین آن ها میپردازیم :

۱ . خرابی دیسک های ترمز

خراب بودن دیسک‌های ترمز از علل خرابی جلوبندی خودرو است. اگر موقع ترمز گرفتن لرزش ها و تکان های شدیدی به وجود آید ، نشان دهنده این است که دیسک های ترمزها خراب شده اند و از حالت استاندارد خارج شده اند و باید آن ها را عوض کرد  لرزش های ایجاد شده توسط دیسک های ترمز می تواند روی جلوبندی خودرو تاثیر بگذارد و موجب نقص آن ها شود .

۲ . خرابی سیبک های خودرو

یکی دیگر از دلایل خرابی سیستم جلوبندی ساندرو ، نقص در سیبک ها است. وقتی که سیبک ها خراب می شود و نمی تواند به خوبی در جای خود حرکت کند ، می تواند باعث ایجاد مشکلاتی در سیستم جلوبندی شود . سیبک ها نباید حرکتی عمودی داشته باشند. خرابی سیبک ها می تواند منجر به لرزش خودرو هنگام فرمان گیری شود که به جلو بندی آسیب می رساند .

۳ . ساییدگی یا بالانس نبودن لاستیک ها

در اولین مرحله از  نگهداری از جلوبندی خودرو باید لاستیک ها خودرو را چک کنیم. در بررسی لاستیک ها باید ابتدا میزان باد لاستیک ها و بعد میزان آج آنها را اندازه گیری کنیم. ساییدگی لاستیک ها می تواند آسیب های زیادی را به سیستم جلوبندی خودرو وارد کند، به دلیل این که لاستیک کهنه لرزش بیشتری به وجود می آورد . لاستیک های جلوی خودرو بیشترین تاثیر را در این زمینه دارند به همین دلیل باید نسبت به ساییدگی لاستیک های جلو حساس بود.

عامل دیگری که مسبب خرابی جلوبندی  و لاستیک سایی ساندرو خواهد شد تفاوت در اندازه آج لاستیک ها است.

۴ . نامتعادل بودن میله تعادل

میل تعادل در خودرو نقش تقسیم نیروی گشتاور در سر پیچ ها و حفظ تعادل خودرو را دارد. این میله از چرخیدن  زیاد خودرو به یک سمت در پیچ ها جلوگیری می کند. این میله توسط دو بوش نگهداری می شود ، اگر این بوش ها خراب شوند، غربیلک فرمان می لرزد و به اصطلاح فرمان می زند. که این مورد آسیب جدی به جلو بندی خودرو وارد می کند .

۵ . خرابی کمک فنرها

یکی از مهم ترین بخش های خودروها کمک فنر ها هستند که وظیفه خطیری در مهار ضربات جاده برعهده دارند. اگر کمک فنرها خراب شود ، لرزش های شدیدی در خودرو به وجود می آید و این لرزش ها روی سیستم جلو بندی نیز تاثیر گذار است. برای تعمیر و عیب‌یابی کمک فنر ساندرو حتما به تعمیرگاه معتبر مراجعه کنید.

۶ . بالانس نبودن چرخ ها

بالانس نبودن چرخ ها از دیگر دلایل خرابی جلوبندی ساندرو است. بالانس نبودن چرخ ها موجب لرزش در فرمان خودرو می شود و حتی ممکن است باعث ایجاد عیب های دیگری نیز در خودرو گردد .

تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد .

راه های جلوگیری از خرابی زودهنگام سیستم جلوبندی خودرو :

در صورت وجود نقص های مختلف در سیستم جلوبندی خودرو های رنو مانند تالیسمان، ال ۹۰، جک، لیفان، داستر و . . .  باید سریعا وضعیت خودرو را بررسی کرده تا بتوانید مستقیماً با آن برخورد کنید . همچنین باید از لوازم یدکی اورجینال خودرو استفاده کنید و به هیچ عنوان از محصولات بی کیفیت استفاده نکنید. همچنین مقاله: تعمیر گیربکس ساندرو را بخوانید.

تعمیر جلوبندی ساندرو در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران :

تعمیرگاه رنو ساندرو تهران
تعمیرگاه رنو ساندرو غرب تهران

یکی از خدماتی که در تعمیرگاه تخصصی رنو تهران می توانید دریافت نمایید، مربوط به ارائه خدمات تخصصی در زمینه تعمیر جلو بندی خودروهای رنو است. جلو بندی اتومبیل یکی از اصلی ترین بخش های آن بوده و نقشی کلیدی در عملکرد بهینه و مطمئن خودرو ایفا می نماید. به همین دلیل برای تعمیرات جلو بندی باید خیلی وسواسی عمل کنید و به تعمیرگاه‌های معتبر مراجعه نمایید. تعمیرگاه تخصصی رنو تهران با کادری مجرب و با دانش آماده خدمت رسانی تضمینی در این زمینه به شما عزیزان می باشد.

هزینه تعمیر جلوبندی ساندرو

هزینه تعمیرات و تعویض قطعات جلوبندی ساندرو و دیگر بخش های خودرو های رنو در این مرکز تعمیرگاهی براساس مصوبه های قانونی خواهد بود . لذا ما به شما تضمین می دهیم که در صورت مراجعه به تعمیرگاه تخصصی رنو تهران هیچ گونه هزینه اضافی از شما عزیزان گرفته نخواهد شد. هزینه تعمیر جلوبندی ساندرو مطابق با تعرفه‌های عرف دریافت خواهد شد.

نتیجه گیری :

در این مجال سعی کردیم یک بررسی کامل از جلوبندی خودرو، عملکرد آن‌ها و همچنین دلایل خرابی سیستم جلوبندی خودرو ارائه دهیم. و با توجه به نقش حیاتی جلو بندی در سیستم تعلیق خودرو حتما برای تعمیر و عیب یابی آن به یک تعمیرگاه رنو ساندرو تهران و معتبر مراجعه نمایید.

 

سوالات متداول

۱. علائم خرابی جلوبندی خودرو چیست؟

  • پاسخ: علائم خرابی جلوبندی خودرو می‌تواند متنوع باشد، اما رایج‌ترین آنها عبارتند از:
    • صداهای غیرعادی: صداهایی مانند تق تق، جیر جیر، کوبش یا ساییدگی هنگام عبور از دست‌اندازها، پیچیدن یا ترمز گرفتن.
    • لرزش فرمان یا بدنه خودرو: لرزش می‌تواند در سرعت‌های خاص یا هنگام ترمز گرفتن بیشتر شود.
    • کشیده شدن فرمان به یک سمت: خودرو به طور خودکار به یک سمت منحرف می‌شود.
    • لاستیک سایی نامنظم: سایش لاستیک‌ها به صورت غیریکنواخت و در نقاط خاص.
    • کاهش پایداری خودرو در پیچ‌ها: احساس عدم تعادل و چرخش بیش از حد خودرو در پیچ‌ها.
    • گیجی فرمان: فرمان بیش از حد نرم و بدون حس می‌شود.

۲. علت صدای تق تق جلوبندی ساندرو هنگام عبور از دست انداز چیست؟

  • پاسخ: صدای تق تق هنگام عبور از دست انداز معمولاً به دلیل خرابی یا فرسودگی قطعات زیر است:
    • سیبک‌ها: سیبک‌های فرمان و طبق که وظیفه اتصال قطعات جلوبندی را بر عهده دارند، در صورت خرابی می‌توانند صدا ایجاد کنند.
    • بوش‌ها: بوش‌های طبق، میل تعادل و سایر اتصالات، در صورت فرسودگی یا پارگی، باعث ایجاد صدا می‌شوند.
    • میل تعادل و لاستیک‌های آن: خرابی لاستیک‌های میل تعادل یا خود میل تعادل می‌تواند صدا ایجاد کند.
    • کمک فنرها: خرابی یا نشتی روغن کمک فنرها نیز می‌تواند منجر به صدا شود.

۳. هزینه تعمیر جلوبندی خودرو چقدر است؟

  • پاسخ: هزینه تعمیر جلوبندی بستگی به عوامل مختلفی دارد، از جمله:
    • نوع خودرو: خودروهای مختلف قطعات و ساختار جلوبندی متفاوتی دارند.
    • قطعات معیوب: تعداد و نوع قطعاتی که نیاز به تعویض دارند.
    • دستمزد تعمیرکار: دستمزد تعمیرکاران در مناطق مختلف و تعمیرگاه‌های مختلف، متفاوت است.
    • استفاده از قطعات اصلی یا غیراصلی: قطعات اصلی معمولاً گران‌تر هستند. به طور کلی، هزینه تعمیر جلوبندی می‌تواند از چند صد هزار تومان تا چند میلیون تومان متغیر باشد. برای اطلاع دقیق از هزینه، بهتر است به چند تعمیرگاه مراجعه و قیمت بگیرید.

۴. چه عواملی باعث خرابی زودرس جلوبندی خودرو می‌شوند؟

  • پاسخ: عوامل مختلفی می‌توانند باعث خرابی زودرس جلوبندی شوند، از جمله:
    • رانندگی در جاده‌های ناهموار: رانندگی مداوم در جاده‌های پر از دست انداز و چاله، فشار زیادی به جلوبندی وارد می‌کند.
    • ضربه شدید به چرخ‌ها: برخورد با موانع، افتادن در چاله‌های عمیق یا تصادفات می‌تواند به قطعات جلوبندی آسیب برساند.
    • عدم تنظیم باد لاستیک‌ها: تنظیم نبودن باد لاستیک‌ها می‌تواند فشار نامتعادلی به جلوبندی وارد کند.
    • عدم سرویس و نگهداری منظم: عدم بررسی و تعویض به موقع قطعات فرسوده می‌تواند منجر به خرابی سایر قطعات نیز شود.
    • استفاده از قطعات غیراصلی و بی‌کیفیت: قطعات غیراصلی معمولاً عمر کوتاه‌تری دارند و زودتر خراب می‌شوند.

 

📍 آدرس: تهران، بالاتر از میدان آزادی، میدان رحمانی، ورودی شهرک آپادانا، کارواش آپادانا، تعمیرگاه رنو وان

📞 تلفن تماس:    تلفن تماس فوری: ۰۹۳۹۳۹۸۲۰۰                  تلفن تماس فوری: ۰۹۱۲۰۹۶۸۱۷۳

🌐 وب‌سایت: https://reno-tehran.ir/

موارد مشابه
same items
ترموستات وسیله‌ای است که به صورت اتوماتیک دما موتور را تنظیم می‌کند . مناسب ترین دما برای ...
۵ بهمن ۱۴۰۳
0دیدگاه
روغن گیربکس اتوماتیک یکی از مهم‌ترین اجزاء برای حفظ عملکرد صحیح گیربکس خودرو است. این روغن...
۳۰ دی ۱۴۰۳
0دیدگاه
جلوبندی رنو تلیسمان تضمین‌کننده رانندگی راحت و ایمن رنو تلیسمان به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین...
۱۸ دی ۱۴۰۳
0دیدگاه
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک ا...
۹ مرداد ۱۴۰۲
1دیدگاه
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک ا...
۹ مرداد ۱۴۰۲
1دیدگاه
لورم ایپسوم متن ساختگی با تولید سادگی نامفهوم از صنعت چاپ، و با استفاده از طراحان گرافیک ا...
۲۴ تیر ۱۴۰۲
0دیدگاه
دیدگاه‌ها
COMMENTS

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Call Now Button